обратно към блога
най-добрите клиенти на естетични процедури

Поколението Y! Най-добрите клиенти на естетични процедури

най-добрите клиенти на естетични процедури

Когато човек създава нов бизнес неминуемо си задава въпроса към какъв таргет клиенти да отправи продуктите и услугите си. Какво е поведението на тези клиенти, как да ги привлече към себе си и какви рекламни послания да отправи към тях, за да ги заинтригува? Що се отнася до естетичните процедури, ние бихме посъветвали нашите клиенти да се фокусират върху новото поколение хора. Те са поколението Y, които постепенно завладяват света и до няколко години ще са водеща сила, както като брой население в световен мащаб, така и като покупателна сила.

Според проучване на изследователския център Pew[1], милениалите (или поколението Y) е новата финансова сила в света. Тяхната покупателна мощ се оценява над 3 трилиона долара (а това е много). Те са хора, родени между 1981 и 1996 г. Милениалите са поколение, израснало с бурното развитие на технологиите през последните 23-38 години и в момента са на път да станат най-образованите хора в историята на САЩ, показва още проучването. Статистиката на изследователския център Pew е за САЩ, но всъщност данните са релевантни както за целия свят, така и за България в частност. В нашата страна милениалите също са най-образованото поколение (има се предвид най-голям брой хора с висше образование), но най-вече – поколението с критично мислене. До края на 2019 година то ще измести по брой население генерацията преди тях, а именно т.нар. Baby Boomers (хората на възраст 55-73 години). Поколението Y ще представляват 75% от глобалната работна сила до 2025 г., показва проучването на Pew.

Следователно е добре да познаваме начина на мислене на милениалите, разбиранията им за света и начина им на подбор на информация. Така ще можем да достигнем до тях и да ги ангажираме с нашите брандове.

Най-важното, което трябва да знаем за милениалите

  • Те се информират от социалните мрежи. Само 3% от тях се информират от телевизията и списанията. 84% от тях не вярват на традиционната реклама.
  • За тях е от изключително значение преживяването, когато става дума за естетични процедури. Крайният резултат няма толкова голямо значение. Важни са отношенията на лекаря и персонала, обстановката в центъра, визията и дигиталната комуникация на естетичния център.
  • Милениалите се интересуват най-вече от здравословен начин на живот, затова за тях най-важни са процедурите за контуриране на тялото, фитнеса и здравословното хранене. Процедурите за лице, микродермаабразиото и лазерната епилация се подреждат съответно на второ, трето и и четвърто място по важност.
  • Поколението Y има критично мислене и никога не се доверя изцяло на доктора. Тези хора сами търсят и сравняват информацията. Колкото по-надеждна и добре поднесена информация им предоставяте за Вашите процедури, толкова шансът да ги спечелите е по-голям.
  • Те вярват на препоръки от приятели и познати, както и на видео клипове на процедури, заснети в самия център по естетика. Референциите от други клиенти на центъра също са много важни за тях.
  • Те предпочитат писмената комуникация – имейл и/или съобщение по Massanger, Viber, Whatsapp… Звъненето по телефона не е техният най-предпочитан метод на комуникация. Те по-скоро биха избрали да си запазят час за процедура онлайн, отколкото да звънят по телефона.

Начинът на комуникация на поколението Y

Много медицински практики все още разчитат на стария метод на записване на часове за процедури, а именно: „обадете се за среща след 6 седмици и изчакайте, докато се освободи час за вас“. Този метод може би все още работи за хората на средна възраст, но не и за милениалите. Това важи най-вече за дерматолозите и пластичните хирурзи, които се фокусират върху скъпи естетични услуги. За да привлечете младото поколение с най-големи финансови възможности, използвайте техния начин на комуникация, а именно – онлайн писмена комуникация с мигновена обратна връзка. Те нямат време да чакат за час или отговор от ваша страна. За тях животът протича със скоростта на светлината. Те искат да получат желаната услуга веднага.

Подробна статия за поведението, мисленето и навиците на милениалите, както и практични съвети как да ги привлечем към нашия бизнес, очаквайте в новия брой на сп. Aesthetic Manager. Той ще излезе през декември 2019.

[1] https://www.pewresearch.org/topics/millennials/

Следваща статия

ИСКАТЕ ДА ЧЕТЕТЕ ОЩЕ СТАТИИ?
Запишете се за нашия бюлетин!

Пишете ни