Идеи vs. Коронавируса
Време за четене 4 мин.
Кризата с коронавируса ни изненада! Но в крайна сметка кризи е имало и винаги ще има. Бизнесите, които бързо се ориентират как да превърнат кризата в нещо добро и позитивно, съумяват да излязат от нея с по-малко загуби. В книгата си „Бизнесът на бъдещето“ (можете да поръчате книгата онлайн) Ричард Брансън казва, че всеки бизнес трябва да положи грижи за решаването на глобални проблеми, като пандемиите, замърсяването на околната среда, бедността и глада, изсичането на горите. Това ще доведе до глобална положителна промяна, ще преминем към един нов тип бизнес мислене, което не само ще направи бизнесите ни по-устойчиви, но и преуспяващи.
Сега се намираме във време на пандемия от коронавируса и много страни по света са в социална изолация. Сега е много важно да не губите връзката с Вашите клиенти/пациенти. Не спирайте да рекламирате! Хенри Форд казва: „Човек, който спре да рекламира, за да спести пари е като човек, който спира часовника си, за да спести време“. Активният маркетинг по време на криза е това, което може да Ви изведе от кризата с минимални загуби. Но как да правим ефективен и в същото време уместен маркетинг е големият въпрос. Едно е сигурно – агресивните, чисто търговски послания, не са удачни. Наблегнете на имиджа, на бранда си. Сега е времето да запознаете публиката си с ценностите на Вашия бизнес. Повече за ценностите на бизнеса, можете да прочетете в статията „Ефективен маркетинг за естетични центрове“.
Провокирайте разговори онлайн с клиентите си.
Дайте им възможност да Ви зададат въпросите, които ги вълнуват, но досега не е имало време за тях. Вие се постарайте да им отговаряте бързо и изчерпателно. Сега Ви е паднало да поговорите истински с клиентите/пациентите си. Направете им анкети. Търсете и тяхното мнение не само за пандемията, а и по всички други въпроси, които Ви вълнуват заедно. Така ще опознаете по-добре своите клиенти. В бъдеще ще сте им по-полезни и ще се ползвате с по-голямо доверие от тяхна страна.
Въведете индивидуални онлайн консултации
на Вашите лоялни пациенти/клиенти, доколкото това е възможно. Много е важно в момент на криза да фокусирате маркетинг усилията си върху настоящите си лоялни клиенти, а не да търсите нови клиенти. Повече за това колко струва маркетинг към настоящ клиент и колко- маркетинг към нов клиент, прочетете ТУК. Важно е консултациите да бъдат индивидуални и по възможност да са чрез видео връзка. Можете да ползвате видео чатове в Skype, Viber, Messenger, Zoom, както и всяка друга платформа. Консултирайте ги така, сякаш ги консултирате на живо. Консултацията може да е напълно безплатна, но в края й е хубаво да дадете конкретно предложение на Вашия клиент. Например, да закупи препоръчаната от Вас процедура или пакет процедури с отстъпка и отсрочено време за ползване. Плащането от страна на клиента също може да стане онлайн – чрез Вашия онлайн магазин, ако имате такъв или чрез банков превод.
Правете лайв включвания във Вашите социални акаунти. Давайте полезни съвети на клиентите как да се грижат за себе си, за кожата си, тялото си, здравето си. Например: съвети за поддържане на формата в домашни условия или полезни идеи за грижа на кожата с материали, които всеки има у дома.
Пускайте често сторита във Facebook и Instagram, като показвате на клиентите си какви противоепидемични мерки вземате във Вашия център. Кратки видеоклипове или снимки как дезинфекцирате всичко в центъра, спазвате хигиена, носите маски, ръкавици и предпазни шлемове, Вашите клиенти носят маска, спазват дистанция, часовете са организирани така, че хората да не се засичат в центъра/клиниката и др., Всичко това ще успокои Вашите клиенти и ще ги накара да дойдат на процедура при Вас. Качете на Вашия уебсайт подробно описание на всички противоепидемични мерки, които вземате и наистина ги спазвайте стриктно!
Публикувайте образователни постове
Например, разкажете какви са ползите от пиенето на Витамин C, Витамин D и цинк освен за подсилване на имунната система, но и за кожата. По каква схема тези витамини могат да се приемат и след пандемията.
Включете се в социална кауза. Намерете начин да покажете съпричастност към ситуацията. Например включете се в набирането на средства за медиците, които се борят на първа линия с коронавируса или пък за всички други хора, които няма как да бъдат изолирани – фармацевти, заетите в хранителните магазини, доставчиците на храна.
Социалната отговорност
Социалната отговорност е това, което може да превърне Вашият бизнес от успешен в преуспяващ. Всички бизнеси, които сега заемат отговорна позиция и бъдат активни, не само с цел реклама, а защото наистина са загрижени и искат да помагат, ще спечелят след отминаването на пандемията. Как ли? Ще спечелят доверието на хората.
А какво може да направите за себе си? Равносметка. На бизнеса. На себе си. На отношенията с околните. Всичко това ще ни помогне за излезем от кризата с коронавируса заедно като нови, преродени хора и кой знае… може би ни очакват много по-добри времена.