Време за четене: 3 мин.

Настоящият клиент за лазерна епилация, антицулилтни процедури или подмладяване на лице струва в пъти по-евтино на бизнеса.

Изчислявали ли сте колко Ви струва да привлечете нов клиент за лазерна епилация, процедура за тяло или процедура за подмладяване на лицето? А колко би Ви струвало  да задържите вече съществуващ клиент?

„В зависимост от това на кое проучване ще повярвате, придобиването на нов клиент е от 5 до 25 пъти по-скъпо от запазването на съществуващ“, се казва в статия на престижното бизнес издание Harvard Business Review.

Има смисъл: не е нужно да харчите време и ресурси, за да търсите нов клиент – просто трябва да съсредоточите усилията си в това да правите съществуващите си клиенти щастливи и по този начин да ги задържите възможно най-дълго близо до себе си. Ако все още не сте убедени, че задържането на клиенти е ценно, вижте проучването на Frederick Reichheld of Bain & Company. То показва, че ако увеличите само с 5% времето, средствата и усилията си, за да задържите настоящ клиент за лазерна епилация например,  печалбата Ви ще нарасне с 25% до 95%.

Една от най-често срещаните грешки

клиент-лазерна-епилация-булмед

Грешката, която допускат много бизнеси (а това важи във висока степен за бюти индустрията) е насочването на всички усилия към привличане на нови клиенти. Както сочи проучването, което цитирахме по-горе, това е доста скъпо начинание. Много по-евтино, лесно и изгодно за бизнеса е да инвестира повече в настоящи клиенти и по-малко в привличането на нови.

Отпадането на клиенти от даден бизнес е неизбежно. Не можем да задържим завинаги всички наши клиенти. Но за бюти индустрията е особено важно бизнесите да се стремят процентът на отпадане на клиентите да е възможно най-нисък. Бюти индустрията е бизнес, при който клиентите се привързват много към терапевтите, мястото, отношението. Това са трите най-важни фактора, поради които хората избират дали да се доверят на един или на друг естетичен център. Ако процентът на отпадане на клиентите е много висок, то това говори за сериозен проблем в цялостното менажиране на бизнеса и в отношението към клиента.

Какво да правите, ако даден клиент за лазерна епилация спре да идва при Вас?

  1. Поддържайте близък контакт с всичките си клиенти. Следете колко често в годината посещават центъра Ви и за какви процедури – лазерна епилация, антицелулитни процедури, почистване на лице, подмладяващи процедури. За тази цел ще Ви помогне онлайн досието (картона) на клиента. Ако забележите, че даден клиент не Ви е посещавал от дълго време – свържете се с него. Обадете му се по телефона и просто се поинтересувайте как е. Подходете приятелски към него. Поинтересувайте се истински от него. Попитайте го защо се е отказал от Вашите услуги.  Отговорът му може да Ви помогне да подобрите услугата си.
  2. Подарете му процедура, която досега той не е ползвал при Вас или ваучер за отстъпка за лазерна епилация, процедура за лице или антицелулитна терапия. Така ще го накарате поне още веднъж да посети центъра Ви.

Ако процентът на отпадане на клиенти е висок, то причината може и да е в грешното таргетиране.

„Много фирми привличат грешните клиенти. Това се вижда най-вече при бизнеси, които промотират цените си. Те привличат хора, търсещи изгодни оферти. Особеността на този таргет хора е, че търсят само изгодните предложения, без да се привързват към компанията, като  след това бързо я напускат и отиват при следващата, която предлага добра сделка.“, се казва още в статията на Harvard Business Review. В България това е моделът на работа на Grabo. Чрез него се привличат много нови клиенти, които обаче не се задържат дълго.

При бюти бизнеса е много важно клиентите да бъдат задържани. Само така този бизнес може да бъде устойчив и успешен в дългосрочен план.