Информираните пациенти предпочитат лазерните процедури
Знаете ли, че пациентите, които са добре информирани за възможностите на лазерните технологии в естетичната медицина предпочитат тях пред други методи. Те биха се подложили на 3 и дори повече процедури за най-добри резултати. А над 29% от пациентите са готови да отделят време и средства за дори 5 и повече процедури. Това показва проучване, проведено от Candela през октомври 2017 година. В допитването са участвали 152 души от САЩ на възраст от 25 до 65 години, които са се подлагали на най-малко 1 лазерна процедура през последните 12 месеца.
Колко е важна информацията?
82% от анкетираните казват, че предпочитат лазерна терапия за заличаване на белези от акне пред други методи, които третират същите проблеми. 75% от пациентите се доверяват на лазери за премахване на доброкачествени образувания, 68% – за заличаване на бръчки и 63% – за премахване на татуировки. Анкетираните казват също, че когато обмислят дали да ползват лазер, взимат следните фактори предвид: по-малко странични ефекти, по-кратък възстановителен период и предпочитат по-новия модел лазер.
Информирането на пациента за ползите от процедури с лазер са от съществено значение за развитието на сегмента и за все по-широкото използване на апаратни технологии в естетичната медицина. Образователните рекламни кампании и събития в клиниките определено повишават информираността на клиента и помагат за привличане на повече пациенти, е и изводът, който правят авторите на проучването.
Но…
Статистиката обаче сочи също, че информираните пациенти за лазерни процедури, са около 50% от хората в САЩ. А 23% смятат, че лазерните технологии действат на същия принцип както инжекционните процедури.
48% от пациентите, които не познават лазерните процедури, цитират цената като най-голяма пречка, за да не ги ползват. Неразбирането и объркването на клиентите поражда и редица страхове, както и психологически бариери при вземането на решение за подлагане на лазерна процедура.
Изводът за информираните пациенти
Познанието за лазерните технологии в медицината сред широката аудитория е все още ограничено. Подобряването на информираността за тези процедури сред по-широк кръг от хора, е посоката, в която всички трябва да работим за развитието на пазара.