Време за четене 4 мин.

Всички  естетични центрове в България остават отворени при новия мек локдаун (от англ. език Lockdown – в превод: затваряне, заключване, изолация). Това е много хубава новина, която дава предимство на естетичния сектор в България. Бихме се обзаложили, че през Декември ще станем свидетели на засилен интерес към естетичните процедури.

Причините:

  • Всички естетични центрове и клиники остават едно от малкото безопасни места за развлечение.
  • Все повече хора ще имат нужда от психически релакс – да направят нещо добро за себе си, за външния си вид и за душевния си комфорт. Всичко това могат да им дадат разкрасителните процедури и масажите.

  • Продължителното седене вкъщи се отразява както на кожата на лицето, така и на здравето и формата на тялото. Когато фитнесите са затворени и времето навън е студено, процедурите за тяло остават единствената възможност за поддържане на фигурата.
  • Наближаващите празници и затворените търговски центрове пък ще подтикнат хората да търсят алтернативен, безопасен, удобен и оригинален начин да зарадват близките си. Поради тази причина подаръчните ваучери за естетични процедури ще станат предпочитан коледен подарък.
  • Финансовият аспект не бива да Ви притеснява. Да, едни сектори са в криза, но други, като IT и фармацевтичния сектор, например, са в изключителен разцвет. Типът клиенти на естетични процедури неминуемо ще се промени, но потокът ще си остане все така силен.

Как да изпъкнем пред конкуренцията и да насочим наплива от клиенти към нашия естетичен център?

Ето някои полезни идеи за естетични центрове:

Комуникирайте с клиентите си всички строги мерки за безопасност, които вземате в своя естетичен център. Те наистина трябва да бъдат строго спазвани от Вас, Вашият екип и клиентите Ви, за да минимизирате риска от заразяване. Освен задължителната дезинфекция на повърхности, носенето на маски,  предпазни очила, ръкавици и калцуни, е хубаво да въведете допълнителни мерки за безопасност като:

  • Бактерицидни лампи или озонатори/йонизатори на въздуха в помещенията. Озонаторите се използват и в болниците с цел убиване на вирусните аерозоли във въздуха. Доказано е, че COVID-19 не може да вирее при наличието на въздух, наситен с много кислород.
  • Проветрявайте помещенията след всеки пациент. Проветряването става чрез широко отворени прозорци и врати в продължение на поне 10 минути , така че да стане течение и въздухът в помещението да се смени изцяло. Леко открехнатите прозорци не вършат същата работа.
  • Организирайте графика си така, че Вашият екип да бъде разделен на две смени (по възможност), така че по едно и също време в центъра да не се засичат повече от 3-4 души. Хубаво е клиентите Ви по никакъв начин да не се засичат в центъра, за да има достатъчно време за дезинфекция след всеки един.
  • Постарайте се хората от Вашия екип да спазват дистанция помежду си.

Дигитализирайте се!

  • Всички консултации – било то безплатни или платени, е хубаво да бъдат изцяло изнесени онлайн. Дори, когато става дума за дерматологичен преглед. Телемедицината съществува от преди пандемията. В България има платформи за телемедицина, които работят  успешно. Телемедицина означава консултиране с лекар от разстояние, чрез свързано с интернет устройство – компютър, таблет или смартфон. Всъщност, това е нещо, което много лекари от различни специалности практикуват от години, било то по телефона, чрез мейл или с помощта на интернет форуми. Въпреки това, по-съвременните платформи, създадени специално с тази цел (като Healee) предоставят много по-удобен начин на работа – и за пациента, и за лекаря, което подобрява услугата на всички нива.  Телемедицината е естествено развитие, което носи немалко допълнителни ползи. Освен Healee в България се използва често и платформата Superdoc, която също дава възможност за онлайн консултации.
  • Естетичните центрове могат да въведат собствена система за онлайн консултации чрез своите уебсайтове, или да използват платформи за видео разговори като Zoom, Skype, Messenger. Телефонните консултации също са добра опция, въпреки че ние бихме препоръчали видео разговори с клиента/пациента. По този начин консултацията е много по-пълноценна и полезна.

  • Ориентирайте се към онлайн продажби. Горещо препоръчваме, още от първия локдаун през пролетта, всички естетични центрове да помислят за създаване на свои онлайн магазини, чрез които да продават услугите си. Сега тази препоръка е още по-акутална, защото подаръчните ваучери за предстоящите коледни и новогодишни празници биха се продавали много по-успешно онлайн. „Късите“ промоции, като „Черен петък“, например, също биха били доста по-успешни, ако се провеждат онлайн, с възможност за закупуване на процедура или пакет от процедури чрез онлайн магазин. Това e така, защото те обикновено са много кратки като времетраене и често хората нямат достатъчно време, за да отидат физически до центъра и да накупят желаната процедурата. Чрез онлайн магазин те могат да го направят само с няколко клика от всяко място в страната. На черния петък тази година Еmag.bg регистрира продажби за над 47 млн. лева за един ден. Не подценявайте силата на eлектронната търговия!
  • Въведете опция за отложено ползване на закупени единични и пакетни процедури.
  • Обвържете онлайн продажбите си със социален елемент или благотворителна кауза по празниците.

Не спирайте да рекламирате и да информирате своите клиенти!

Вашите клиенти имат нужда да Ви виждат, за да не Ви забравят. Колкото по-информативни, полезни и позитивни са Вашите реклами към тях, толкова по-добре за Вашия бизнес. Рекламните Ви послания е хубаво да вдъхват спокойствие и позитивизъм. От това имат нужда хората в момента. Уверете ги, че във Вашият естетичен център се грижи за тяхното здраве и безопасност.

„Спокойствие и само спокойствие!“
Из „Карлсон, който живее на покрива“
Астрид Линдгрен