обратно към блога
клиенти на естетични процедури

Ще се върнат ли клиентите на
естетични процедури в центровете?

клиенти на естетични процедури

Време за четене 4 мин.

Търсят ли хората естетични процедури по време на пандемията от COVID-19? Ще се върнат ли клиентите в козметичните салони и клиниките по естетична медицина? Колко от тях ще се върнат и кога?
Това, навярно, са въпроси, които се питате всеки ден, в качеството си собственик на естетичен център.
Отговори вече има, благодарение на проучване, проведено сред 3000 души от 5 държави – САЩ, Южна Корея, Австралия, Великобритания и Испания.

В началото на май 2020 е направено изследване, което дава добра представа за това какви са нагласите на клиентите на естетични процедури по време на пандемия. 85% от анкетираните казват, че биха се върнали в естетичните центрове до 12 месеца след разхлабване на мерките.  31% от хората са особено нетърпеливи и биха записали час за естетични процедури веднага. Данните са оптимистични, заключва проучването. Естетичният сектор ще бъде по-малко засегнат от кризата, отколкото си представяха анализаторите в началото на пандемията. Психолозите обясняват ситуацията с нуждата на хората да се чувстват добре в своята кожа и да се грижат за себе си. Естетичните процедури играят важна роля за самочувствието им. 34% от жените и 26% от мъжете в анкетата казват, че се чувстват нещастни заради влошаването на външния им вид по време на карантината, показват още данните от доклада.

Какви са притесненията на клиентите на естетични процедури?


И все пак клиентите на естетични процедури имат своите притеснения. 51% от тях се притесняват от заразяване с вируса в естетичния център, а 44% изтъкват икономическата несигурност като пречка пред това да запишат час за процедура.

Хигиената и дистанцията са основните притеснения на над 75% от анкетираните в проучването. Те не желаят да посещават места, където има струпване на хора на закрито. Около 34% от анкетираните пък споделят, че биха се насочили към естетичен център, който целенасочено и постоянно комуникира мерките за безопасност и дезинфекция, които взима.

Кои естетични процедури предпочитат хората днес?
Проучването прави анализ и на най-търсените естетични процедури. На първо място се нареждат процедурите за лице и тяло, както и масажите. Над 44% от анкетираните биха записали час за такава процедура. На второ място е лазерната епилация, а на последно – инжекционните процедури. Вероятна причина за това инжекционните процедура да са по-малко популярни сега е нарушаването на цялостта на кожата и повишения риск от инфекции.

Полезни съвети

Ето няколко полезни съвета как да успокоите клиентите си и да ги върнете в центъра си.

  • Комуникирайте често в рекламните си послания какви мерки за безопасност взимате в своя естетичен център.
  • Комуникирайте чрез рекламите си колко е важно да се пазим взаимно.
  • Правете колкото се може повече онлайн консултации.
  • Избягвайте всякакво струпване на хора в центъра. По възможност обособете различни вход и изход за клиентите, за да не се засичат.
  • Подредете графика си така, че на клиента изобщо да не му се налага да чака на рецепцията.
  • Предвидете време за дезинфекция на работния кабинет и рецепцията след всеки пациент.
  • Махнете диспенсърите, машините за кафе на самообслужване, списанията, брошурите и химикалите от рецепцията. Премахнете всичко, което се докосва от много хора.
  • Поставете еднократни кърпи в тоалетната. Поставете течен сапун в кутия със сензор, така че да не се изисква докосване преди ползване на сапуна.
  • Поставете безконтактни дезинфектанти на входа на центъра, в работния кабинет и на рецепцията.
  • Създайте анкета, която да провеждате на клиентите за естетични процедури още когато се обадят да запишат час. Постарайте се чрез нея да разберете дали са потенциално заразени или рискови.
  • Направете информирани съгласия за COVID-19, които клиентите да подписват преди естетични процедури заедно със стандартното информирано съгласие.
  • Осигурете възможност за плащане с карта или онлайн пазаруване на процедури. Избягвайте всякакво докосване на пари.
  • Обучете персонала да носи защитни маски, облекла и очила.
  • Обучете клиентите си да влизат в центъра само със защитни маски, покриващи носа и устата.
  • Спазването на строги мерки за дистанция и дезинфекция ще доведат до връщането на повече клиенти в естетичните центрове.

Източник:

Global Consumer and Practitioner Research among 3000 patients in South Korea, Australia, UK, Spain, and the United States. Facilitated by Prescient UK with fieldwork in the first week of May 2020. Summary of Project AesCert Guidance supplement—Considerations for Aesthetic Medicine Professionals Supporting Clinic Preparedness in Response to the SARS-CoV-2 Outbreak. Jeffrey S. Dover, Mary Lynn Moran, Jose F. Figueroa, Heather Furnaset al. Facial Plast Surg Aesthet Med. 2020. 01 May Online ahead of print.

Следваща статия

ИСКАТЕ ДА ЧЕТЕТЕ ОЩЕ СТАТИИ?
Запишете се за нашия бюлетин!

Пишете ни