Време за четене 7 мин.

Знаете ли, че търсенето на естетични процедури в естетичен център е нараснало с 5,4% между 2017 и 2018 г.? През 2018 г. са извършени 12 659 147 неинвазивни козметични терапии в световен мащаб, а пластичните операции са били 10 607 227 . Бързо развиващите се нови технологии мотивират мнозина да изберат неинвазивните процедури пред традиционната хирургия.

Естетичните процедури вече не са само за жени. Мъжете също търсят процедури за лазерна епилация, а в някои страни те дори са харчат повече пари от жените за естетични корекции. Търсенето на естетични процедури в естетичните центрове по всяка вероятност ще достигне оборот от 50,5 млрд. щатски долара до 2027 г., както бе прогнозирано в редица проучвания.

Какъв обаче е най-добрият начин да се постигне растеж и да се спечели пазарен дял в тази все по-конкурентна индустрия? Отговорите на тези и още въпроси ще откриете в статията. Можете да ги приложите веднага в своята практика.

Elysion Pro за естетични процедури

Нашите топ 10 съвета за развитие на Вашия естетичен център

Помислете за разширяване на Вашите услуги

Важно е да сте запознати с апаратите и платформите, които имате и използвате, за да можете да се възползвате максимално от капацитета и възможностите им. Например, лазерът за епилация има доказано положителен ефект върху третирането на дълбоко разположени бактерии, причиняващи акне и дори могат да се използват за лечение на някои доброкачествени петна или някои повърхности кръвоносни съдове. Този тип лазерни устройства са рентабилни, поради многофункционалността си. По този начин Вашият естетичен център увеличава шансовете си за успех и развитие чрез една машина, третираща няколко проблема.

Изберeте внимателно своя партньор, дистрибутор на апаратура 

Изключително важно е да изградите добри отношения с дистрибутор, който да бъде надежден партньор на Вашия бизнес. Изберете фирма, която осигурява добър сервиз, маркетинг подкрепа и сертифицирано обучение за работа с апаратурата. Съвкупността от всички тези фактори са важна добавена стойност, която може да увеличи Вашите бизнес възможности, както и да научите ценни практики, с които да продадете Вашите естетични услуги чрез информирано решение от страна на клиента.

Дигитален маркетинг за естетични центрове

Управлявайте последователно бранда си

Последователното управление на бранда е един от най-успешните начини клиентите да Ви запомнят. Действията в тази насока могат да допринесат за увеличение на приходите средно с до 23%. Нещо толкова просто като изборът на корпоративните цветове могат да увеличат разпознаваемостта с 80%. Вашето лого, шрифт и цветове трябва да бъдат представени по един и същ начин навсякъде (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, уебсайт), за да бъде постигнато незабавно разпознаване от страна на клиентите. Заедно с това е добре да се уверите, че информацията е актуализирана във всички канали и профили. Остаряла или противоречива информация може да обърка клиентите Ви или да ги разубеди да купят. Осигуряването на точна информация може да генерира повече органични посещения в сайта. А вече редица естетични центрове преминаха към създаването на онлайн магазини към своите уебсайтове, чрез които продават пакети естетични процедури на своите най-заети и лоялни клиенти.

Позиционирайте се не само като експерт в бранша, но и като компания, която наистина се грижи за своите клиенти. Позволете им да Ви опознаят по-добре, говорете открито, за да им помогнете да разберат, че могат да Ви се доверят.  Това е постижимо с добра стратегия за дигитален маркетинг чрез социалните медии.

Как да развиете Вашия естетичен център?

Инвестирайте във Вашите служители

Вашите служители са нещо повече от работна ръка. Те са инвестиция, на която трябва да обърнете особено внимание. Служители с добър, ориентиран към клиентите подход могат да развият или разрушат Вашия бизнес. Когато наемете професионален, грижовен, персонал, Вашият бизнес ще се открои със своите услуги. Обучението на персонала Ви за по-високо квалифициране ще помогне за създаването на по-ефективен и рационализиран работен процес, което означава по-малко време и пари за поправяне на дребни административни грешки. Маркетингът е много важен за Вашия естетичен център. Той вкарва клиентите в центъра. Но влизането им в него е само половината от успеха. Никой не би се върнал в естетичен център, ако не остане доволен от терапевтите. Клиентите на естетични процедури търсят близка връзка с персонала, изискват той да е знаещ, професионалист и да подхожда персонално към всеки от тях. По този начин ще се откроите от конкуренцията.

Запознайте се с Вашите клиенти

Знаете ли, че компаниите, които събират данни за своите клиенти (правят им вътрешни досиета) растат средно с 30% годишно?  Отделете време да се свържете с клиентите си преди, по време и след процедурата. Попитайте ги защо са избрали Вашия център пред този на конкурентите. След това тази информация използвайте, за да привлечете други клиенти. Формулярите за регистрация на клиенти са добър начин за събиране на основна информация като име, възраст, професия, електронна поща, телефонен номер, от къде са разбрали за Вашия естетичен център и други. Винаги намирайте възможност да помолите клиентите за обратна връзка след всяка процедура. Събирането на цялата тази информация за клиента ще Ви позволи да създадете профил на Вашия идеален таргет клиенти, към които да се насочвате.

Обучение на персонал

Съвети, които да приложите веднага

Обучавайте клиентите си

Вашите терапевти са източници на знания, с които могат да повишат информираността на клиентите. Когато обучавате клиентите си можете по-лесно да продавате услугите си. Така те ще взимат информирани решения за покупка. Позиционирайте се като водещ бранд в естетиката. Възползвайте се от знанията на Вашия персонал, за да генерирате съдържание за Вашите маркетингови материали, социални мрежи, уебсайт. Чрез обучение на клиентите по теми, които ги интересуват, можете да си изградите страхотна репутация. Вместо агресивно продаване на услуги, стремете се да решавате проблемите на клиента.  Ако някой има притеснения относно дадена процедура, не е спешно да я продадете, посъветвайте го да изчака. Отделете време да го образовате търпеливо и той ще Ви почувства като партньор и доверен приятел.

Следете данни и тенденции

Естетичната индустрия непрекъснато се променя. Като собственик на естетичен център е наложително да сте наясно с всички промени в индустрията. Обърнете внимание на най-популярните и предпочитани процедури сред Вашите клиенти. Използвайте тази ценна информация, за да създадете специално насочени реклами към сходни потенциални клиенти, които може да се интересуват от същите процедури.

Бъдете информирани за иновациите в областта

Технологичният напредък е непрекъснат в областта на естетичната медицина. За да се развива и расте Вашата практика трябва да се уверите, че сте оборудвани с най-модерните уреди и инструменти. Бъдете в течение на всички иновации и тенденции в индустрията. Това е от съществено значение, ако сте собственик на естетичен център или клиника. Говорете
с Вашия доверен доставчик на устройства, за да сте сигурни, че разполагате с най-новите машини.

Използвайте специализиран софтуер

Дигитализацията има голям потенциал в сферата на естетичната медицина. Специализираните софтуери могат да рационализират услугите Ви и да организират данни и информация. Доброто управление чрез CRM система ще Ви позволи да съхранявате клиентски данни и дори цели досиета със здравословното състояние на всеки един от от Вашите пациенти. Събраната и отговорно съхранявана информация можете да използвате с цел проследяване на състоянието им, до колко са се повлияли от процедурата и каква терапия следва да се проведе. Включете информация за обратната връзка и удовлетвореност на клиентите. Това не само ще Ви даде представа как да достигнете до нови клиенти, но и как да работите по задържането на настоящи клиенти.

Създайте идеалното място за релаксация

Клиентите търсят не само място за разкрасяване, но и място, където да се поглезят и погрижат за себе си по специален начин. Ако искате да ги задържите се уверете, че техните нужди са задоволени. Заобикалящия ги интериор и атмосфера в естетичния център или клиника трябва да бъдат внимателно подготвени и съобразени, за да направите престоя на клиента максимално приятен. Ароматерапията, подходящи естествени цветя, приглушено осветление и дори водни фонтани могат да помогнат на Вашите клиенти да се почувстват по-отпуснати и релаксирани. Предложете им билков чай, кафе или вино, за да се почувстват  специални. Атмосферата създава положително впечатление и е способна да превърне клиентите в лоялни. Щастливите и доволни клиенти ще Ви препоръчат на техните приятели и семейство. Професионалните снимки на Вашето уютно пространство ще привлекат потенциалните посетители на центъра Ви. Инвестирайте в качествените снимки, защото са важни. Можете да ги използвате не само в социалните медии, но и във Вашия уебсайт. Развийте естетичната си клиника или център чрез правилната комбинация от инструменти и стратегии. Развитието на такъв център може да изглежда плашещо и наистина има много работа, но мнозина намират тази индустрия като процъфтяваща, в която си струва да се инвестира.