Време за четене 2 мин.

Пазарът на процедури за присаждане на коса в световен мащаб се оценява на 4.1 милиарда долара. Това показва проучване на Международната асоциация на пластичните хирурзи, занимаващи се с възстановяване на коса (ISHRS).

Изследването е завършено през 2017 година и обхваща целия сектор. В него се включва информация както за пазара, така и за всички по-изтъкнати пластични хирурзи по света, посветили практиката си на тази процедура. Документът съдържа още проучване за потребителските нагласи към този тип процедура, както и списък с известните личности, които са прибягвали до терапии за възстановяване на коса в последните няколко години.

Пазарът на процедури за трансплантация на коса – тенденции, развитие и потребност

пазарът-процедури- присаждане-коса

 

Проучването прави бърз преглед на развитието на пазара от 2006 година насам, като целта му е да покаже как тази сравнително нова услуга се развива в различните части на света и на какво се дължи нейната бързо нарастваща популярност.  То, също така, прави съпоставка между търсенето  на хирургичните и нехирургичните методи за възстановяване на коса. В последните 4 години нехирургичните методи набират все по-голяма популярност, като мъжете пациенти, които предпочитат неоперативното възстановяване на коса са се увеличили с 3%. Нехирургичният метод държи около 45% от пазарния дял към края на 2016 г., показва статистиката. За същия период пациентите, които са се подложили на присаждане на коса с миниинвазивен метод са нараснали с 78%.

Резултатите от доклада сочат още, че от 2014 година насам пазарът на процедури за присаждане на коса като цяло е нараснал с 64%, което е главоломен ръст. Изводът е, че процедурата става все по-търсена и необходима навсякъде по света.

Между 2014 и 2016 година са извършени 635,189 процедури по трансплантация на коса в света. Най-много те са били в Азия, Средния Изток и САЩ. Европа е на четвърто място по брой терапии за същия период с 79,513 манипулации.

„Всички индикации сочат, че пазарът ще продължи да ръсте главоломно и в близкото бъдеще. Базирам мнението си на доклада ISHRS, както и на професионалния  ми опит в тази индустрия. Работя в сферата повече от 20 години. Феноменът в Турция, който се случва в момента – туризмът с цел трансплантация на коса, е повече от показателен“ казва Джоуи Браун, изпълнителен вице президент на SmartGraft, в интервю специално за Aesthetic Manager. Всичко, което казва той четете на следващите страници…