Коледа наближава и промоциите започват да се сипят като пухкави снежинки върху главите на потребителите. А, бизнесите се надпреварват по креативност. Рекламните бюджети скачат до небето, защото всеки знае: по Коледа се печели най-много.

Какво да измислим тази година, за да ни забележат?

Като маркетинг специалист, бих посъветвала: Преди да се впуснете през глава в отстъпки, промоционални пакети, флайери, реклами в списания, радио и прочие, помислете философски.

Помислете за Коледния дух, за нуждите и желанията на хората през този период, за това което ги вдъхновява.

Коледа е времето, когато носталгията по семейството, близките и приятелите се събужда жадна за човешки чувства. Това е най-чувственият, най-семейният празник за християните по целия свят. Коледните филми, които гледаме по телевизията, украсата навсякъде около нас, коледната музика, която се лее от всяка радиостанция, магазин и ринг тон, допринасят настроението ни да бъде още по-семейно, уютно и носталгично.

Коледа е времето, когато хората не просто „развързват кесиите“, те са готови да даряват и подаряват – пари, време, усилия. Коледа е времето на благотворителността.

Коледа е времето, когато хората обичат да глезят себе си и близките си и не жалят средства за това.

Коледа е времето на свръхемоциите. Затова нека яхнем коледните емоциите на нашите клиенти.

НЯКОЛКО ПРОСТИЧКИ, НО КОНЦЕПТУАЛНИ СЪВЕТА ЗА КОЛЕДНИ КАМПАНИИ

  1. Не правете големи отстъпки в цените по Коледа! Защо ли?
  • защото го правите целогодишно
  • защото точно по Коледа хората нямат нужда да им е евтино. Това, което ги вълнува е преживяването и емоцията. Интересува ги да зарадват себе си и близките си. Вместо голяма отстъпка им направете голям коледен подарък. Ама, наистина голям. Не просто една процедура бонус. Подарете им коледна ваканция за двама или за четирима, например. Подарете им преживяване, споделена емоция (ето един сайт, пълен с идеи за подаръци-преживявания: https://wishio.bg/). Защото по Коледа стават чудеса и хората вярват в това!

 

  1. Отделете от времето си и изпратете на най-важните си клиенти скъп, елегантен и красив подарък по пощата (old school but still cool), заедно с покана да ви посетят по Коледа и да си направят процедура при вас, за да са още по-бляскави за празниците. Това е жест, който клиентите ви определено ще оценят и ако не са ви посещавали скоро, то непременно ще го направят. При този подход е много важно правилно да подберете клиентите си. Съсредоточете се върху тези, които правят голяма част от оборота ви, но не са ви посещавали скоро. Или пък сравнително нови клиент, които имат потенциал да станат редовни и лоялни.

 

  1. Подчинете коледната си кампания на благотворителна цел. Помогнете на деца, хора в неравностойно положение, бедни хора или изоставени животни. Обвържете кампанията си с консумация на услуги при вас. Това ще накара клиентите ви да се ангажират с благородна кауза и да консумират повече от вашите услуги. По Коледа хората обичат да даряват, за да се чувстват полезни за обществото.

 

  1. Подгответе атрактивни пакетни предложения за пълна промяна – лице, тяло, коса, нокти… Всичко в едно. Хората обичат да изглежда добре по празниците от главата до петите. Дайте допълнителен подарък, ако някой реши да купи този пакет за свой близък като Коледен подарък.

 

  1. Организирайте периодични коледни събития за деца във вашия център. По Коледа родителите обичат да прекарват повече време с децата си. А, това би била една добра причина да не посят салона или клиника ви в този период. За да ги привлечете, поканете децата. Организирайте детски кът с Дядо Коледа, Снежанка и дребни подаръци за деца. Или пък поканете във вашия център театрална трупа, която да прави два пъти седмично кратко коледно представление. Украсете нестандартно центъра си.

 

КАНАЛИ ЗА ПРОМОТИРАНЕ НА КОЛЕДНИ КАМПАНИИ

Признавам си, че  съм почитател на бутиковите, добре измислени кампании. Предпочитам ги пред масовите. Бутиковите кампании са по-скъпи, но дават много добри резултати. Те са инвестиция в бъдещето. Затова бих ви посъветвала, когато правите бутикова коледна кампания, използвайте бутикови канали. Лични съобщения по е-мейл или телефон, индивидуални подаръци, изпратени по пощата или с куриер, постове с креативни визии и послания в затворени групи във Facebook или в публичния чат на вашия център във Viber. По Коледа хората обичат да се чувстват специални и единствени.

Погалете егото им с перце.

Накарайте ги да бъдат ваши.