Втора годишна среща на бизнес клуб Aesthetic Manager

Как да мотивираме екипа си да работи за нас така сякаш работи да себе си? Как нашите служители да бъдат щастливи, така че да правят и клиентите ни щастливи?

Това са само две от темите, които се дискутираха от членовете на бизнес клуб Aesthetic Manager по време на втората им годишна среща. Тя се състоя на 14 октомври в голф клуб „Св. София“, с. Равно поле. На нея присъстваха собственици и управители на някои от най-успешните естетични центрове и клиники в България. Водещи бяха Милена Хаджииванова – психолог и специалист по човешки ресурси с над 20 години опит зад гърба си, както и актьорът Башар Рахал. Двамата проведоха изцяло практическо обучение за мотивация и задържане на персонал. Участниците в обучението бяха разделени на четири групи. Всяка група работеше по дадена тема, като целта беше да се  изведат някои от най-наболелите проблеми, свързани с персонала в бюти индустрията. След няколко часова работа и разгорещени дискусии бяха изведени следните проблеми:

  • Липса на алтернативни методи за привличане на кадри
  • Липса на мотивация у вече наетите кадри
  • Липса на разбиране и емпатия
  • Пропуски в комуникацията

Участниците в срещата-обучение търсиха  решения на проблемите, които сами изведоха. Форматът на обучението беше новаторски. Членовете на клуба разиграваха, с помощта на професионалните актьори Башар Рахал и Владимир Цветков, ситуации от своето работно ежедневие. Те разиграха казуси, свързани с редовно закъсняващ служител, служител, който не желае да поеме нови отговорности, делегиране на задачи, справяне с недоволен клиент. Ситуациите бяха заснемани с камера, а след това видеата бяха гледани и дискутирани от всички участници. Целта на упражнението беше всеки да се види от страни, през погледа на камерата, как реагира в стресова работна ситуация и сам да открие грешките в поведението си.

 

В края на обучението, което продължи повече от 8 часа, бяха поставени следните изводи:

  • Няма единна формула за правилно или неправилно поведение
  • Трябва да се действа според ситуацията и според човека, който стои насреща.
  • За да излезеш от дадена ситуация с достойнство и за да запазиш достойнството на другия, то трябва първо да слушаш, после да се поставиш в обувките на другия, да се опиташ да го разбереш и да му съчувстваш. Тогава и решението на проблема ще дойде естествено.

Емпатията е дума, която често се употребява, но значението й в повечето случаи е мъгливо. „Емпатия не означава непременно да чувстваш това, което чувства другия, а да се опитваш да разбереш чувствата му, като елиминираш собствените си предразсъдъци и начин на мислене“, казва Милена Хаджииванова.

Следващата среща на бизнес клуб Aesthetic Manager ще се състои в края на 2020 година.

#Ydun #Hydrafacial