Medical Aesthetic Business Forum – 2-4 юни 2019 година. Pirin Golf Hotel&SPA. 

За шести пореден път се проведе единственото по рода си събитие, посветено на добрите практики в развитието на бизнес с естетични процедури в България – Medical Aesthetic Business Forum. Форумът събра на едно място някои от най-успешните бизнеси в бранша. Сред темите, които се разискваха, бяха правилното консултиране на пациента, ценообразуването и ефективните маркетинг подходи за привличане и задържане на клиенти.

Гвоздей на програмата тази година беше британският експерт с дългогодишен опит в консултирането на пациенти за естетични процедури – Андрю Купър. Той направи мини трейнинг по специално разработена програма, като показа добрите практиките при консултирането на пациента. Андрю Купър посъветва участниците във форума винаги да интервюират пациента преди да го запознаят с лекаря или терапевта. Да му разяснят всички ползи и евентуални странични ефекти от процедурата в рамките на 10-15-минутен разговор, както и да изискат от него подписването на информирано съгласие преди започване на процедурата. Според британския експерт интервюирането на пациента е от съществено значение за преценката дали той изобщо е подходящ за желаната от него процедура. Предварителният разговор ще създаде реалистични  очаквания за крайния резултат и ще елиминира евентуални негативни последствия, като разочарование.

 

Андрю Купър също така показа и няколко ефективни техники за превръщането на потенциалния клиент в реален.

Собственикът на Бул Мед Консулт – най-големият дистрибутор на апаратура за естетичната индустрия на Балканите, инж. Георги Панчев пък поднесе изключително интересна и полезна лекция за правилното ценообразуване в бранша. „Много често хората подценяват непреките разходи. Особено тези, които са свързани с наема на помещението и с амортизацията на оборудването. Инвеститорите, които са закупили помещението или са плати 100% авансово своя апарат, смятат, че не си дължат пари за това. И тук е тяхната голяма грешка. Дори и помещението да е собственост на инвеститора, той  дължи наем сам на себе си“, казва инж. Панчев. Той показа лесна и логична формула за правилното изчисляване на реалната стойност и цена на една процедура лазерна епилация. Темата за ценообразуването предизвика разгорещен дебат сред участниците във форума. Подтемите, които се разискваха бяха: до колко трябва цените на пазара да се съобразяват с конкуренцията и как да се направи правилна промоционална политика.

 

Небезизвестната тв водеща на предаването „Духът на здравето“ по btv и лекар невролог д-р Неделя Щонова „взриви“ гостите на форума със своя изключително емоционален мотивационен спектакъл, посветен на емоционалната интелигентност в бизнеса. Тя пя, свири на пияно и чрез музика показа как „звучат“ нашите емоции в ушите и умовете на околните. „Когато си в дупка – не копай! Не взимай със себе си в дупката  лаптопа, телефона и удобния си диван. Просто излез от нея!“, съветва д-р Щонова. От нашата емоционална интелигентност завися отношенията ни с екипа и клиентите ни, което води до успех или провал в бизнеса.

 

Дългогодишните партньори на Бул Мед Консулт – лазерен център Evolution представиха специално проведено от тях клинично проучване за резултатите от VelaShape III.  Evolution  е първият естетичен център в България, който работи с последния модел на VelaShape вече 5 години. Кинезитерапевтът Елена Зурлева потвърди, че  VelaShape III   дава прекрасни резултати при третиране на целулит и изглаждане на кожата. За оптимален ефект обаче процедурите с VelaShape трябва да се комбинират със спорт и здравословно хранене, казва Зурлева.

 

Румънският експерт по маркетинг и комуникация Алина Адудукай поднесе изключително интереса лекция, посветена на това как да формулираме посланието си към клиента така, че то да бъде забелязано, прочетено и разбрано. Тя посъветва, когато формираме посланията към клиенти си винаги да започваме отвътре навън – от отговора на въпроса „защо“ към отговора на въпроса „какво“. Например, не казвайте „Ние ще изваем тялото ви“, а „Ние ще ви помогнем да се чувствате добре и щастливи в своето тяло“. Запомнете! Кажете на вашите потенциални клиенти защо да дойдат именно при вас, а не какво ще им дадете, посъветва Алина Адудукай.

По традиция, на форума имаше специално оборудвана демонстрационна зала с 10 апарата от портфолиото на Бул Мед Консулт. За първи път беше показан новия лазер  YDun в портфолиото на световния лидер Candela. Той представлява неаблативна лазерна технология за лице и тяло с дължина на вълната 1550 nm. С него с третират успешно бели стрии, бръчки, белези от акне. Технологията е изключително безопасна, като с нея може да се работи и лятото. Рискът от пигментации е минимален, също като възстановителния период след процедурата.

Не може без прати. По време на гала вечерята на форума невероятната изпълнителка Поли Генова забавлява гостите на събитието с някои от емблематичните си парчета. Тя изпълни песента If Love Was a Crime, с която се класира на 4-та позиция на конкурса „Евровизия“ през 2016 година.

Следващият Medical Aesthetic Business Forum ще се проведе през юни 2020.

Снимки: Петър Чолаков  Great Photo Art:

Вижте повече в серията видеа: